Polityka prywatności

1. Informacje ogólne

  1. Operatorem Serwisu www.piechockilaw.pl / www.piechockilaw.de / www.piechockilaw.com jest Kancelaria Adwokacka Marcin K. Piechocki, ul. Kaliny Jędrusik 6/49, 01-748 Warszawa, NIP: 8981864329
  2. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    • Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje.
    • Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. “ciasteczka”).
    • Poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego Kancelaria Adwokacka Marcin K. Piechocki, ul. Kaliny Jędrusik 6/49, 01-748 Warszawa, NIP: 8981864329, funkcjonującego pod adresem www.piechockilaw.pl/www.piechockilaw.de/www.piechockilaw.com

2. Informacje o formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika.
  2. Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP)
  3. Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej, niż za zgodą użytkownika.
  4. Dane podane w formularzu mogą stanowić zbiór potencjalnych klientów, zarejestrowany przez Operatora Serwisu w rejestrze prowadzonym przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
  5. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego.
  6. Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi – w szczególności dotyczy to przekazywania informacji o posiadaczu rejestrowanej domeny do podmiotów będących operatorami domen internetowych (przede wszystkim Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa j.b.r – NASK), serwisów obsługujących płatności lub też innych podmiotów, z którymi Operator Serwisu w tym zakresie współpracuje.

3. Informacja o plikach cookies – polityka cookies

  1. Kancelaria Adwokacka Marcin Piechocki wykorzystuje informacje zapisane za pomocą cookies i podobnych technologii w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Dostęp do nich mają współpracujący z Kancelarią firmy badawcze.
    Jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, to będą one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Możesz zdezaktywować lub całkowicie wyłączyć pliki cookies na naszych stronach lub stronach naszych reklamodawców w opcjach swojej przeglądarki internetowej lub wybierając odpowiednią opcję w programach typu firewall.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    • utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    • określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  9. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics
  10. Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.
  11. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https ://www.google.com/ads/preferences/

4. Logi serwera.

  1. Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
  2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
    • czas nadejścia zapytania,
    • czas wysłania odpowiedzi,
    • nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
    • informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,e. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
    • informacje o przeglądarce użytkownika,
    • Informacje o adresie IP.
  3. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
  4. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.

5. Udostępnianie danych.

  1. Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych.
  2. Dane umożliwiające identyfikację osoby fizycznej są udostępniane wyłączenie za zgodą tej osoby.
  3. Operator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.

6. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami:
    • Internet Explorer
    • Chrome
    • Safari
    • Firefox
    • Opera
    • Android
    • Safari (iOS)
    • Windows Phone
    • Blackberry

7. Przetwarzanie danych osobowych

Wyrażenie zgody na politykę przetwarzania danych osobowych zgodnie z informacjami zawartymi w polityce prywatności oraz polityce cookies w związku z podaniem danych zawartych przez użytkownika w formularzu oznacza:

  • wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych danego użytkownika w celach obsługi wysłanego przez danego użytkownika za pośrednictwem formularza kontaktowego zapytania zgodnie z zasadami RODO.
  • wyrażenie zgody na przesyłanie przez Kancelarię Adwokacką Marcina Piechockiego, ul. Kaliny Jędrusik 6/49, 01-748 Warszawa, NIP: 8981864329 informacji handlowych i marketingowych dotyczących oferty firmy oraz podmiotów powiązanych za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art.10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2017, poz.1219, tj) na wskazany w formularzu kontaktowym adres poczty elektronicznej.
  • wyrażenie zgody na przekazywanie przez Kancelarię Adwokacką Marcina Piechockiego, ul. Kaliny Jędrusik 6/49, 01-748 Warszawa, NIP: 8981864329 treści dotyczących oferty kancelarii oraz podmiotów powiązanych na wskazany w formularzu kontaktowym numer telefonu zgodnie z art.172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2017, poz.1907 tj).

Uprzejmie informujemy, iż przetwarzanie przez nas danych osobowych odbywa się zgodnie z prawem polskim, Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – L 119/1 (zwanym dalej „RODO”).

Na podstawie art. 13 RODO informujemy, że od dnia 25 maja 2018 roku aktualne są poniższe informacje i zasady związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Spółkę.

  1. Administratorem danych osobowych osób kontaktujących się za pośrednictwem formularza, poczty elektronicznej oraz telefonu, klientów, osób kontaktowych klientów oraz osób, których dane są przekazane przez klientów, jeżeli jest to niezbędne do prawidłowego świadczenia usług prawnych takich jak imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, miejsce (stanowisko) pracy oraz inne podobne jest Kancelaria Adwokacka Marcin K. Piechocki, ul. Kaliny Jędrusik 6/49, 01-748 Warszawa (dalej zwana „Kancelarią”).
  2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można się skontaktować poprzez email m.piechocki@piechockilaw.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:
    • w celu świadczenia usług prawnych, także drogą elektroniczną osobie których dane dotyczą, rekrutacji– podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b) i f) RODO,
    • w celu kierowania do osoby, których dane dotyczą przez Kancelarię treści marketingowych w sposób, na który osoba ta wyraziła zgodę oraz w sposób zgodny z Kodeksem etyki adwokackiej – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO; uzasadniony interes Spółki polega na przesyłaniu do Pani/Pana treści marketingowych w sposób, na który oosba, której dane dotyczą wyraziła zgodę,
    • dla celów wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów podatkowych – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
    • dla celów analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, uzasadnionym interesem Kancelarii jest prowadzenie analizy wyników prowadzonej działalności gospodarczej,
    • w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Kancelarii art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  4. Odbiorcami danych osobowych osoby, których dane dotyczą mogą być:
    • dostawcy systemów informatycznych oraz usług IT,
    • podmioty świadczące na rzecz Spółki usługi księgowe, badania jakości obsługi, dochodzenia należności, usługi prawne, analityczne, marketingowe,
    • operatorzy pocztowi i kurierzy,
    • operatorzy systemów płatności elektronicznych oraz banki w zakresie realizacji płatności,
    • organy uprawnione do otrzymania danych osobowych osoby, których dane dotyczą na podstawie przepisów prawa.
  5. Administrator pozyskał dane osobowe osoby, których dane dotyczą w wyniku otrzymania od niej wiadomości mailowej, telefonicznej, wypełnienia formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej Kancelarii;
  6. Kancelaria nie przekazuje, nie sprzedaje i nie użycza zgromadzonych danych osobowych użytkowników innym osobom lub instytucjom, chyba, że dzieje się to za wyraźną zgodą lub życzeniem osoby, której dane dotyczą, wynika wprost ze zelconej sprawy lub też na żądanie uprawnionych organów Państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań. Kancelaria nie przekazuje danych osobowych za granicę, chyba, że wymaga tego zlecona sprawa.
  7.  Dane osobowe osobowe osoby, której dotyczą będą przetwarzane w formie elektronicznej oraz papierowej: (i) w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu zawarcia i wykonania umów o świadczenie usług prawnych – przez czas niezbędny do wykonania wszystkich obowiązków wynikających z ww zawartych umów, (ii) w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu świadczenia na rzecz osoby, której dane dotyczą usług prawnych drogą elektroniczną –przez czas świadczenia na rzecz osoby, której dane dotyczą usług prawnych drogą elektroniczną, (iii) w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu kierowania do osoby, której dane dotyczą przez Kancelarię treści marketingowych – do czasu wniesienia przez osobę, której dane dotyczą sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych w tym zakresie, (iv) w przypadku o którym mowa w pkt. 3 lit. d) powyżej – przez czas świadczenia na osoby, której dane dotyczą usług prawnych drogą elektroniczną (v) w przypadku, o którym mowa w pkt. 3 lit. e) powyżej – do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń. Po tym okresie dane osobowe będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa.
  8. Dane osobowe osoby, której dotyczą nie będą podlegały profilowaniu.
  9.  Każdą z wyrażonych zgód można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Dla celów dowodowych Kancelaria prosi o wycofanie zgody w formie pisemnej na adres (ul. Kaliny Jędrusik 6/49, 01-748 Warszawa) lub elektronicznej (wiadomość email na adres: m.piechocki@piechockilaw.pl).
  10. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych.
  11. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do przenoszenia danych, obejmujące uprawnienie do otrzymania danych i przesłania ich innemu administratorowi lub do żądania, w razie możliwości technicznych, przesłania tych danych bezpośrednio innemu administratorowi.
  12. Posiadane dane osobowe Kancelaria zabezpiecza przed niepowołanym dostępem osób trzecich, w tym na stronie internetowej poprzez szyfrowanie certyfikatem SSL. Dostęp do aplikacji zawierającej dane osobowe posiadają tylko uprawnione osoby i tylko w niezbędnym zakresie, zaś dostęp do systemów realizowany jest poprzez unikalny identyfikator i zabezpieczony jest hasłem dostępu.
  13. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu świadczenia usług prawnych, w tym także drogą elektroniczną na rzecz osoby, której dane dotyczą lub zawierania umów o świadczenie usług prawnych, a osobą, której dane dotyczą lub między Kancelarią a reprezentowanym przez osobę, której dane dotyczą, podmiotem. Konsekwencją niepodania danych osobowych wymaganych przez Kancelarię jest brak możliwości świadczenia usług prawnych, także drogą elektroniczną lub/i zawierania umów o świadczenie usług prawnych lub innych umów.

Marcin Piechocki, Adwokat